vrijdag 22 maart 2013

Tijgerpraat




Ook goeie morgens, mijn naam is Tijger de boulimia-kat van de achterbuurmevrouw. Elke ochtend kijk ik even of alles nog ok is met buurman  Cor zijn duiven. 
Door ’t kamerraam zag ik hem vandaag ontbijten. Op z’n bordje twee sneetjes tijgerbrood met pindakaas en gestampte  muisjes van De Ruyter. Natuurlijk een beker melk en z’n  bloeddrukpillen.
 Nou hij liever dan ik, 
Geef mij maar een vette  levende muis. Dat is andere koek. Daar kun je mee spelen. En een tortel en een merel  moet je ook niet wegcijferen. 
Laatst nam ik nog een ekster te grazen; lol! Van  die duiven blijf ik af want dan schiet Cor met een groot waterpistool  en dat geeft stress, dan ben ik weg.
Mijn bazin geeft me te weinig en daarom ga ik ieder dag l bij alle keukendeuren in de straat zielig mauwen en dat werkt daar kun je vergif op innemen. 
Trouwens dat tijgerbrood is ook kul. Dat heet zo omdat er een geelbruin gevlekt korstje om zit Het is gewoon wit of bruin brood of wit dat bruin gemaakt is. Ja voor zulke dingen heb ik een scherp oog en een fijne neus. 
Enfin hopelijk heeft die ouwe man zo meteen nog een kliekje voor me, een plakje  worst of een stukkie kaas. Laatst had ie de kop van een makreel. Nou dat was helemaal top!! 
©c.u.

Geen opmerkingen: